Ghid de funcționare a Spațiului Public Virtual. Tot ce trebuie să cunoști la momentul actual. Episodul II
Astăzi, în procesul de digitalizare a afacerii nu mai există scuze. Nu poți omite schimbarea. Nicio afacere nu își mai poate dovedi capabilitățile în afara modernizării. Dacă nu menții ritmul, îți pierzi relevanța. Dacă îți pierzi relevanța, nu mai poți pretinde maximizarea profitului. Fără profit, compania ta rămâne în afara scopurile principale pentru care a fost înființată. De aici nu mai este decât un pas până la dispariția ei din peisajul afacerilor autohtone. Un tablou sumbru însă cert pentru afacerile care nu se conformează parametrilor societății contemporane în materie de modernizare digitală.
Spațiul Privat Virtual se dovedește a fi unul dintre cele mai ,,devotate” instrumente digitale utilizate în cadrul unei companii. Poate chiar cel mai utilizat la momentul actual de către o entitate. Zi de zi, contribuabilii au tangență cu diverse funcționalități ale platformei. Aceste aspecte plasează sistemul pe un palier înalt al popularității. Întregul proces de comunicare cu Agenția Națională de Administrare Fiscală se realizează prin intermediul SPV-ului. Ultimii doi ani au fost marcați de utilizarea masivă a platformei având în vedere obligativitatea contribuabililor de înrolare în SPV. Aproape exclusiv comunicarea cu ANAF s-a realizat digital. Pe baza funcționalităților oferite prin intermediul sistemului. În acest mod, este marcată o eră a explorării avansate a mijloacelor de comunicare modernă.
Având în vedere semnificația majoră a Spațiului Public Virtual în viața antreprenorilor, am gândit o miniserie care să scoată în evidență toate funcționalitățile platformei. Pentru a veni în sprijinul celor care utilizează zilnic sistemul însă încă nu au o imagine complexă a beneficiilor pe care le oferă platforma. Astfel, primul episod marchează partea introductivă a seriei și punctează primele 3 meniuri din cadrul platformei. Secțiunea Mesaje, Solicitări și Plăți Creanțe. În acest sens, contribuabilii utilizatori ai platformei pot solicita o diversitate de informații de interes pentru activitatea derulată și pot alege achitarea datoriilor (de exemplu cele stabilite prin intermediul declarației unice) prin intermediul platformei. Beneficiile în acest sens sunt astfel dovedite. Deplasările la ghișeu și așteptarea la cozi interminabile pentru eliberarea diferitelor tipuri de documente administrative și financiare în legătură cu activitate derulată de compania ta sunt filă de istorie. Niciun deținător de afacere nu poate contesta aplicabilitatea și utilitatea sistemului. Acesta a simplificat procese oferind factorilor decizionali ai afacerii posibilitatea tranziției business-ului în era modernității. O eră în care comunicarea cu instituțiile statului, de altfel indispensabilă pentru orice tip de afacere, este complet digitalizată.
Episodul 2 al seriei continuă să contrasteze principalele caracteristici ale Spațiului Public Virtual. Așadar, rămâi alături de noi pentru a explora și alte funcționalități ale platformei. Vom continua așadar cu prezentarea celorlalte secțiuni ale SPV-ului.
- Secțiunea Programări online
Dacă dorești efectuarea unei vizite la sediul unității fiscale aparținătoare, prin intermediul SPV poți să realizezi această programare prin acționarea butonului Programări online. Astfel, se selectează tipul persoanei pentru care se realizează programarea și se recurge la completarea formularului specific.
În această manieră, programarea se poate realiza pentru unul dintre următoarele servicii: declarații fiscale, executare silită, asistență contribuabili, avize și autorizații (case de marcat), evidență pe plătitor, cazier fiscal și evitarea dublei impuneri.
- Secțiunea Trezorerie
În cadrul acestei secțiuni pot fi vizualizate extrasele de cont care evidențiază operațiunile efectuate prin intermediul contului de trezorerie. Fereastra referitoare la mesajele din categoria Extrase de cont afișează aspecte legate de Mesaj nou, Data creare, Data expirare, tipul documentului, CIF-ul și data descărcării extrasului.
- Secțiunea Buletin Fiscal
Precum este denumită, această secțiune vine în sprijinul contribuabililor prin precizări specifice cu privire la resurse informaționale de primă importanță pentru derularea în bune condiții a activității economice, precum: noutăți SPV, noutăți ANAF, comunicate de presă, anunțuri acte administrative, anunțuri de interes general, concursuri ANAF, noutăți legislative, calendarul obligațiilor fiscale, ghiduri fiscale etc.
- Secțiunea Instrumente specifice
În cadrul acestei secțiuni, remarcăm alte 4 subsecțiuni referitoare la Istoric declarații 318, 319, One Stop Shop, Rapoarte tranzacții și transferuri. Aici regăsim aspecte corelate la Instrucțiunile de rambursare TVA din UE, precum și istoricul declarațiilor 318 și 319. Pentru a avea acces la mesajele din cadrul subsecțiunii OSS este necesară abonarea în cadrul serviciului.
- Secțiunea Numere de inventar
Această secțiune face trimitere la o aplicație specifică pentru solicitarea unor numere unice de înregistrare cu privire la diferite servicii oferite de MFP și ANAF.
- Secțiunea Depunere declarații
Alături de secțiunea Solicitare Informații și Mesaje, această secțiune este cel mai probabil cea mai uzitată de către contribuabili. Prin intermediul acesteia pot fi încărcate declarațiile întocmite de către contribuabili prin intermediul pdf-urilor inteligente. Acestea se completează, se semnează electronic apoi se transmit prin intermediul acestei secțiuni. În urma transmiterii, se atribuie un index de încărcare pe baza căruia poate fi descărcată ulterior recipisa care conține diverse mesaje corelate la conținutul declarației: fără erori de validare, cu atenționări sau cu erori de validare.
De asemenea, pentru descărcarea formularului corect al declarațiilor este necesar să consultăm permanent site-ului Agenției Naționale de Administrare Fiscală, pentru a ne asigura asupra ultimelor versiuni actualizate ale formularelor acestora.
În manieră particulară, cele două episoade ale seriei oglindesc principalele funcționalități ale Spațiului Privat Virtual, cu impact semnificativ manifestat asupra derulării activității economice a contribuabililor.
Va urma…
- Referință principală de informare
Agenția Națională pentru Administrare Fiscală, Spațiul Privat Virtual, disponibil la adresa: https://login.anaf.ro/vdesk/hangup.php3.
0 Comments