Maniera de generare a raportului privind istoricul declarațiilor fiscale depuse la ANAF

by | Nov 4, 2024 | Firme | 0 comments

Maniera de generare a raportului privind istoricul declarațiilor fiscale depuse la ANAF

Amploarea volumului de muncă în ceea ce privește realizarea de situații, raportări și diverse documente de sinteză referitor la procesele unei companii este o realitate palpabilă pentru orice contabil. Diversitatea raportării diverselor aspecte corelate la activitatea derulată de către o companie poate să conducă la instalarea sentimentului de nesiguranță cu privire la surprinderea completă a aspectelor de prim interes pentru activitatea financiară și fiscală a entității.

În acest cadru, este important să deții anumite chei de verificare în privința respectării reglementărilor cu privire la transmiterea diverselor documente către organele fiscale. Este imperativ să te încadrezi în termene limită pentru a fi scutit de anumite situații neplăcute corelate la sancțiuni cu privire la nerespectarea acestora.

Un contabil trebuie să depună cu o anumită regularitate o serie de documente denumite declarații fiscale. Prin intermediul acestora sunt stabilite obligațiile fiscale datorate de către entitate Fiscului, pentru o anumită perioadă de raportare. Pentru a te pune la zi cu toate declarațiile fiscale care trebuie transmise cu o regularitate lunară, îți recomandăm consultarea permanentă a calendarului obligațiilor fiscale, disponibil prin accesarea link-ului: https://static. anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Calendar/Calendar_obligatii_fiscale_2024.htm.

Există o paletă largă de termene care trebuie îndeplinite cu privire la depunerea declarațiilor fiscale. Cele mai multe declarații trebuie depuse în jurul datei de 25 a fiecărei luni. După finalizarea acesteia este important să recurgi la punctajul declarațiilor depuse pentru a te asigura că nu ai omis vreuna.

Care este maniera prin care poți obține asigurări cu privire la acest aspect? La finele acestui material, vei cunoaște un instrument de verificare a declarațiilor transmise către ANAF cu cele care figurează la dosarul de contabilitate al unei companii.

Este data de 25 a lunii. Calendarul obligațiilor fiscale pentru această dată este aglomerat. Trebuie să întocmești și să depuni o serie de formulare și declarații fiscale printre care: Formularul D100 Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, Formularul D112 Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate pentru luna precedentă, Formularul D300 Decontul de taxă pe valoarea adăugată, Formularul D301 Decontul special de taxa pe valoarea adăugată pentru luna precedentă, Formularul 307 Declarației privind sumele rezultate din ajustarea/corecţia ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată, Formularul 311 Declarația privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, Formularul 390 Declarației recapitulative privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare, Formularul 394 Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA.

Evident, identificăm și alte termene limită din cadrul unei luni, pentru depunerea unor formular fiscale sau de altă natură în vederea declarării aspectelor legate de activitatea derulată de către o companie pe parcursul unei anumite perioade de referință.

Este cert faptul că, în agitația termenelor limită, există posibilitatea omiterii transmiterii anumitor declarații fiscale obligatorii. Aspectul este acutizat pe fondul aplicării sancțiunilor în situația nedepunerii anumitor formulare fiscale. Dacă dorești să intri în contact cu maniera depunerii unei declarații fiscale, te invităm să parcurgi un material conturat pe această temă, din cadrul blogului nostru, accesând următorul link: https://blog.mfirme.ro/2024/08/19/minighid-privind-depunerea-electronica-a-decontului-special-de-tva-d301-de-catre-o-persoana-fizica-autorizata-pfa/.

Precum menționam la începutul materialului, astăzi, vom veni cu o propunere pentru verificarea completitudinii depunerii declarațiilor fiscale depuse de către companii funcție de vectorul fiscal. Unul dintre metodele de verificare a completitudinii depunerii declarațiilor fiscale este Raportul privind declarațiile transmise către ANAF. Acesta poate fi accesat prin intermediul Spațiului Public Virtual. Te invităm așadar să urmărești mai jos principalele etape necesare de parcurs pentru generarea acestui raport:

  1. Conectează token-ul de semnătură digitală pe computerul unde este acesta instalat;
  2. A close-up of a blue and yellow website

Description automatically generatedAccesează pagina oficială a Agenției Naționale pentru Administrare Fiscală, la secțiunea Autentificare certificat;
  3. A screenshot of a login box

Description automatically generatedIntrodu datele de identificare ale certificatului digital calificat necesare în vederea logării;
  4. Accesează Spațiului Public Virtual, pe baza certificatului digital calificat conectat;
  5. În cadrul secțiunii Solicitări, selectează subsecțiunea Informații, alege codul fiscal al entității iar la Tip document alege Istoric declarații;

  1. Alege anul de raportare pentru care dorești eliberarea Raportului privind istoricul declarațiilor și transmite cererea;
  2. Verifică primirea acestuia în cadrul secțiunii Mesaje;
  3. A document with numbers and numbers

Description automatically generatedVizualizează raportul privind istoricul declarațiilor aferent anului 2024.

Astfel, pe baza informațiilor din cadrul Istoricului privind depunerea declarațiilor fiscale se poate realiza punctajul cu evidențele Fiscului privitor la transmiterea în integralitate a formularelor fiscale aferente unei perioade de raportare, funcție de vectorul fiscal al unei entități.

  • Referință principală de informare

Agenția Națională de Administrare Fiscală, Spațiul Public Virtual, disponibil la adresa: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/acasa/.

Written by Pop Adrian

Related Posts

Ce documente conține un dosar de contabilitate?

Ce documente conține un dosar de contabilitate? Episodul I Ești proaspăt antreprenor. Sau, dimpotrivă, unul experimentat. Principalul aspect de care ai luat cunoștință din noua postură deținută este faptul că trebuie să ai în vedere gestiunea financiar-contabilă a...

read more

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *